De la inceputul acestui an, in Capitala se poate observa un fenomen mult asteptat: inceputul descongestionarii traficului. Strazile sunt mai libere decat inainte, iar circulatia se desfasoara mai fluent. Cauzele nu tin de vreun proiect sau o masura a autoritatilor, ci rezulta dintr-un fapt mult mai simplu: sunt mai putine masini pe strada. Criza i-a determinat pe multi sa renunte la a mai merge in fiecare zi cu masina proprie, din considerente de reducere a cheltuielilor, iar pe altii chiar sa returneze autovehiculul institutiei care a finantat achizitia lui, intrucat nu mai pot achita ratele lunare.
Acest din urma fenomen afecteaza in primul rand firmele de leasing, acolo unde procedura de returnare a masinii este simpla, aceasta fiind proprietate finantatorului. Pe de alta parte, o multime de clienti incearca sa-si cedeze contractele de leasing, in speranta ca vor mai recupera o parte din sumele platite ca avans.
Numarul reposedarilor de bunuri finantate de la clienti (autovehicule, in special, dar si echipamente, chiar si imobile) creste direct proportional cu deterioararea situatiei economice in Romania, spun reprezentantilor firmelor de leasing. In aceste conditii, parcurile companiilor de leasing s-au umplut cu masini recuperate de la clienti. Potrivit datelor facute publice de reprezentantii UniCredit Leasing, cea mai mare companie de profil, numarul masinilor masinilor returnate de clienti in ultimele luni se ridica la 130. Cei de la Impuls Leasing au recuperat aproximativ 100 de autoturisme in primele doua luni ale anului, in principal de la clienti persoane fizice care nu si-au mai putut plati ratele, astfel ca parcul companiei a ajuns la peste 300 de masini recuperate.
Asaltate de numarul ridicat de masini reposedate de la clienti, firmele de leasing au inceput depuna tot mai multe eforturi in exploatarea acestor autovehicule. Astfel, pe site-urilor multor companii de profil sunt publicate la loc de cinste ofertele cu masinile recuperate de la clienti, scoase la vanzare, cu plata integrala sau in sistem de leasing. Se gasesc astfel autoturisme second hand la preturi convenabile, de la marci si modele ieftine, pana la cele de lux, precum Mercedes, BMW sau chiar Rolls Royce, dar si numeroase autovehicule utilitare. De exemplu, site-ul Raiffeisen Leasing reuneste 120 de astfel de oferte (vezi aici), la BT Leasing se gasesc aproape 40 (vezi aici), Romstal Leasing 23 (vezi aici), Credit Europe Leasing 40 (vezi aici), International Leasing 25 (vezi aici), Motoractive 111 (vezi aici), Tiriac Leasing 70 (vezi aici).
In cazul in care clientul returneaza firmei de leasing masina, acesta va pierde, pe langa bun, avansul si toate ratele platite pana atunci. O solutie la care apeleaza multi clienti este cedarea sau cesioanarea contractului de leasing catre alta persoana, in schimbul unei sume de bani, care sa acopere o parte din cheltuielile suportate (avans, rate). Site-urile specializate in vanzarea de masini second-hand abunda in astfel de anunturi, ale caror numar cresc pe zi ce trece. Numai ieri, pe cel mai mare site de vanzari de autoturisme, autovit.ro, au fost publicate peste 50 de astfel de anunturi de predare leasing. Pagina reuneste in prezent aproape 700 de oferte de cedarea a unui contract de leasing, inregistrate din 23 martie si pana in prezent. Cea mai scumpa oferta este cea pentru un Aston Martin Vantage, 69.500 de euro, pentru care mai sunt de platit 14 rate a cate 2750 de euro.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro