Cardul de credit a devenit un instrument de plata la moda in Romania. In 2005 bancile s-au intrecut in lansarea acestui gen de produse, inregistrandu-se un adevarat boom pe acest segment. Datele statistice furnizate de MasterCard certifica cresterea spectaculoasa a utilizatorilor de carduri de credit. BankingNews va ofera in sectiunea „Carduri de Credit” detalii despre toate ofertele disponibile la bancile comerciale si conditiile de emitere. -
Denisa Mateescu, General Manager Southeastern Countries, MasterCard Europe: „Segmentul de credit a dat semne de crestere rapida inca din perioadele anterioare, atat ca numar de carduri emise, dar mai ales ca volum tranzactionat, pentru ca in acest trimestru sa inregistram cresteri de aproape 100% a volumului brut.”
MasterCard Europe a incheiat trimestrul al treilea din 2005 cu noi cresteri pe credit si debit la nivel local
MasterCard continua sa domine piata locala cu peste 3,5 milioane de carduri MasterCard si Maestro, volumul de tranzactii fiind de 5,39 miliarde de dolari.
MasterCard Europe a inregistrat pe plan local, la sfarsitul trimestrului trei din 2005, 3,5 milioane de carduri sub siglele MasterCard si Maestro. Volumul tranzactionat, calculat in perioada 1 octombrie 2004 – 30 septembrie 2005 a fost de 5,39 miliarde de USD.
„Am incheiat trimestrul al treilea din 2005 cu rezultate foarte bune pe debit, dar mai ales pe credit”, spune Denisa Mateescu, General Manager Southeastern Countries, MasterCard Europe. „Segmentul de credit a dat semne de crestere rapida inca din perioadele anterioare, atat ca numar de carduri emise, dar mai ales ca volum tranzactionat, pentru ca in acest trimestru sa inregistram cresteri de aproape 100% a volumului brut.”
Cardurile sub sigla Maestro erau in numar de 3.014.030 la 30 septembrie 2005, in crestere cu 4,1% in comparatie cu perioada similara din 2004. Numai pentru aceasta marca, volumul tranzactionat, calculat in perioada 1 octombrie 2004 – 30 septembrie 2005, a fost de 4,72 miliarde de USD. In trimestrul al treilea din 2005, volumul brut al tranzactiilor pe carduri Maestro a fost de 1,29 miliarde de USD in crestere cu 34,2% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
La sfarsitul trimestrului trei din 2005 se inregistrau 520.000 de carduri MasterCard, in crestere cu 54,5% fata de aceeasi perioada a anului 2004. Volumul brut al tranzactiilor, calculat in perioada 1 octombrie 2004 – 30 septembrie 2005 a fost de peste 674 milioane de USD, numai in trimestrul al treilea, acesta a fost de 202 milioane de USD, ceea ce reprezinta o crestere cu 81,5% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
„Cresterile in privinta cardurilor de credit sunt justificabile din moment ce piata a ajuns la un anumit nivel de dezvoltare si ne dorim sa trecem la noi etape. Rezultatele inregistrate sunt un indiciu clar ca acum vorbim de un numar semnificativ de consumatori care efectueaza tranzactii a carui volum nu este deloc de neglijat”, adauga Denisa Mateescu.
Din ce in ce mai multi comercianti accepta acum cardurile la plata, la sfarsitul lunii septembrie 2005, posesorii de carduri puteau efectua tranzactii cu cardurile lor MasterCard la aproape 30.000 de locatii de acceptare la comercianti.
"Anul acesta va insemna consolidarea segmentului cardurilor de credit pe piata locala. Pentru ca impreuna cu partenerii nostri bancile ne pregatim deja sa lansam si mai multe carduri de credit standard, premium sau co-branded care vor incorpora o serie de avantaje tot mai atragatoare pentru consumatori”, mai spune Mateescu.
Datele din acest comunicat de presa sunt predictive. Desi MasterCard considera ca asteptarile sale sunt bazate pe presupuneri rezonabile, nu poate garanta ca obiectivele sale vor fi atinse. Factorii importanti care ar putea determina ca rezultatele reale sa difere de informatiile predictive incluse in acest comunicat de presa sunt: conditiile politice si economice globale, abilitatea MasterCard de a-si indeplini obiectivele
strategice, performantele institutiilor financiare membre MasterCard si natura relatiilor de afaceri dintre MasterCard si aceste institutii, competitia in crestere la nivel global din industria de plata, succesul campaniei de publicitate MasterCard, sponsorizarile, initiativele legate de promovare si de acceptarea la comercianti, siguranta sistemelor de procesare a tranzactiilor MasterCard, abilitatea MasterCard de a se adapta
trend-urilor industriei prin programe de plata si tehnologie inovatoare, hotararile privind anumite proceduri legale si schimbarile din piata si alti factori de risc care sunt enumerati in Raportul Anual MasterCard Incorporated la Forum 10-K. MasterCard se dezice de orice obligatie de a revizui orice fel de informatii predictive.
Gabriela Dinu
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro