Una dintre probleme cele mai spinoase ale clientilor se refera la datele contractuale pe care nu le prea inteleg sau nu le vad “in fata” cu litere mari sau ingrosate … A doua problema ar fi tratamentul aplicat clientului deja existent. De cele mai multe ori constati ca dupa ce esti “de-al lor”, nu le mai pasa… si realizezi ca esti supus unor incercari nebanuite, "specifice" colaborarii. -
Asa se face ca dupa ce acceseaza un credit, multi se trezesc cu rate lunare “marete” sau comisioane si penalizari care intrec puterea de perceptie a unora dintre noi, sau pur si simplu, se trezesc ca nu au cu cine discuta problemele aparute pe parcursul creditarii.
Se poate intampla oricand!?
De exemplu, stiati ca exista banci care te pot penaliza in caz de neplata la timp a unei rate lunare, si cu 15%? Este momentul sa va prezentam un caz dezbatut in acesta zi pe unul dintre cele mai vizitate forumuri, in care o clienta a Citibank se plange de tratamentul aplicat de reprezentantii bancii si ii indeamna pe colegii de forum “sa se pazeasca de acesta banca”. Din punctul de vedere al clientului, politica bancii este una abuziva prin practicarea unor “politici ascunse”….
Un cetatean nemultumit, se adreseaza colegilor de forum…
Pe forumul www.desprecopii.com, o membra a acestuia supune atentiei colegilor o situatie cu totul iesita din comun. Aceea de a plati penalizari de pana la 15% din doua in doua zile, lucru pe care nu-l mai inatlnesti la alta banca, deoarece se stie, cele mai multe banci au comisoane intre 2-5% la 10 zile. Dar iata problema pe care membrul comunitatii Desprecopii.com o dezbate si care, de cele mai multe ori duce la disperearea celor care acceseaza credite: date care nu sunt facute cunoscute celor care imprumuta o suma de la banca, contracte care inca au neclaritati...
Iata ce comenteaza clientul Citibank
“In caz ca aveti nevoie de un credit - de orice tip - feriti-va de City Bank!
N-am vazut banca mai abuziva!!
1- au o dobinda care te da pe spate: cu asta m-am impacat, cind am facut creditul, deci aici nu comment.
Pentru cca. 100.000.000 platesc lunar, 5 ani, cam 3.5 - adica 210.000.000.
Dar cu asta am fost de acord, deci no comment.
2 - am intrebat consultantul si am "lins" contractul de citeva ori, inainte sa-l semnez, sa vad daca pot modifica data de plata a ratei. Stiam ca ma mut la alta firma, deci o sa iau salariul in alta zi.
A spus ca da.
Am sunat la banca si mi-au confirmat: nici o problema.
3. Am anuntat noua data de plata.
Au zis ca nu e bine verbal. Desi au convorbirea inregistrata.
Trebuie n scris.
Am trimis mail.
Au spus ca nu.
Nu e valabil.
Am trimis scrisoare de instiintare, semnata, etc.
Nici asta nu e valabila.
Trebuie sa ma duc la sediul firmei, sa "purtam discutii", iar sotului (ca doar si el a semnat contractul) ii trebuie un anume tip de imputernicire notariala.
Programul bancii e de luni pina vineri - orele 9.00 -16.00
Deci, pentru respectivele discutii trebuie sa imi folosesc (tot?) concediu, sa alerg dupa imputerniciri notariale, sa ma duc la ei personal de n ori si sa vad daca in final imi aproba sau nu.
Asa am ajuns ca, pentru cca 100.000.000 sa platesc lunar, timp de 5 ani, aproape 5.000.000 - desi achit la exact 30 de zile, prin transfer bancar automat.
Ca, de, am alta data de salarizare, la 10 zile dupa data de plata, se considera intirziere si se introduc penalizari.
Nu pot sa schimb data de plata fara "discutii la sediul bancii" si "imputernicire notariala", ceea ce nu mi s-a spus initial.
Deci pina fac toate demersurile, adica citeva luni bune, achit aprox. 1.5 milioane in plus lunar.
Cea mai misto kestie a fost insa alta: de citeva luni, nu apare o penalizare, apar 2 (sau 3?).
Adica avem vreo 6 milioane.
Nimeni nu se oboseste sa spuna de ce.
Doar ne instiinteaza: "cf. politicii noastre, aveti atit de plata."
Desi platim tot la interval de 10 zile de la data de plata a ratei.
Tot la 30 de zile fata de plata de luna trecuta.
M-am straduit sa obtin o explicatie.
Singura a fost asta: "Banca isi permite sa aplice penalizari de pina la 15% din 2 in 2 zile"
Am intrebat in ce conditii "isi permite"
Raspuns: "Cind se considera de cuviinta".
Cica e "o informatie car enu poate fi furnizata clientului".
Adica "isi permite" sa aplice penalizari de 15% de 15 ori pe luna - din 3 milioane devin mai mult de 10.000.000 pe luna = peste 600.000.000 pentru un credit de 100.000.000.
Deci, in 5 ani poti sa platesti teoretic creditul in proportie de peste 600%, daca ei n-au bunavointa sa iti accepte modificarea termenului de plata - clauza stipulata in contract.
Si normal ca n-au nici un interes sa ti-l accepte!
Nu ma enerveaza neaparat suma.
Ma enerveaza faptul ca:
- au "politici" despre care nu te informeaza de la inceput,
- call-centerul raspunde o zi una, o zi alta,
- dau informatii contradictorii si
-nimeni nu pare capabil sa justifice ce si pentru ce platesti,
- nimeni nu iti spune la concret, tu, ca muritor datornic, cum ai putea sa reajungi la rata normala.
In afara de discutii interminabile, pe timpul carora platesti sume de citeva ori mai mari, nu se ia nici o masura.
Un timp am crezut ce e vb. de proasta organizare.
Acum incep sa cred ca "politicile" alea ascunse asta prevad. Jumulirea prin invaluire.
PS: in final, singura solutie ar fi un cont separat, in care sa tin blocati cca. 5-6 milioane si sa fac transfer automat in data initiala, catre City. Numai ca ma deranjeza solutia asta - nu mai am incredere, nici nu mai am control, si nici nu-mi convine sa ma complic cu 'nspe mii de conturi si carduri.
Vreau sa imi achit toate datoriile din prima zi in care intra banii si din contul de salariu.
Se pare ce e imposibil.
Cind zic ca am reusit, apare o alta bizara "politica" si trebe sa mai scot citeva milioane....”
Cam atat are de reprosat bancii… azi. Maine este o noua zi in care clientul se duce la banca... pentru ca a primit un "fluturas" la cutia postala si vrea mai multe detalii...
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro