In conditiile unui interes crescand al romanilor pentru a se dota cu o masina, bancile au venit anul trecut in intampinarea publicului adaptadu-si ofertele la nevoile pietei, oferind solutii financiare avantajoase. - In 2005, o deosebita atractivitate a reprezentat-o leasingul. Nu in ultimul rand, vine tare din urma finantarea prin credit bancar, care potrivit presedintelui APIA, Brent Valmar, va lua un avant deosebit in comparatie cu leasingul. -
Nimic mai clar... decat statistica vanzarilor!
Comertul cu autovehcule din Romania a fost, anul trecut, o afacere cat se poate de profitabila, precizeaza intr-un comunicat Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule din Romania. Astfel, statistici de ultima ora arata ca in 2005, piata auto a crescut cu peste 40 la suta fata de 2004, fiind al cincilea an consecutiv de crestere al acestui domeniu. Calculele arata ca s-a vandut un autoturism la fiecare o suta de locuitori. In fapt, productia nationala a crescut cu 60 la suta, iar exportul cu 200 la suta!
Unul dintre motivele care a dus la explozia vanzarilor de masini noi a fost aprecierea monedei nationale, ce a determinat ieftinirea efectiva si substantiala a automobilelor, avand in vedere ca preturile acestora sunt exprimate in euro, inclusiv pentru cele de fabricatie autohtona. Pe faza, cum era si firesc, bancile s-au intrecut in promovarea unor sisteme de creditare cu dobanzi mult reduse si cu conditii de acordare si garantare imbunatatite. Practic, duelul bancilor pe segmentul creditelor auto s-a observat cel mai bine la editia de anului trecut a Salonului Auto de la Bucuresti. La aceasta manifestare au participat numeroase societati de finantare (banci si firme de leasing), care au pus la dispozitia vizitatorilor promotii deosebite. Prima de casare a permis, si ea, la 15.000 de posesori de masini vechi sa la schimbe cu altele noi.
Statisticile privind vanzarile arata ca din totalul masinilor vandute anul trecut (256.414), cele achizitionate prin leasing au reprezentat o proportie de 34,5 la suta. Cat priveste cele 122.549 automobile straine cumparate de romani, 55,8 au fost achizitionate, de asemenea, prin leasing. Fata de anul precedent s-a inregistrat totusi o scadere de aproximativ 50 la suta a masinilor straine cumparate prin leasing.
"Bancile si-au adaptat ofertele la nevoile pietei, iar cel mai important lucru pentru client este sa beneficieze de solutii financiare avantajoase. Pentru 2006, preconizam o crestere a pietei auto mult mai moderata, de circa 5-10%. In aceste conditii, si leasingul auto va cunoaste o usoara franare fata de anul trecut. Mai mult decat atat, cred ca, in perioada urmatoare, finantarea prin creditul bancar va lua avant mai mare in comparatie cu leasingul", a anticipat presedintele APIA, Brent Valmar.
Cea mai vanduta marca de autoturisme a ramas in continuare Dacia, cu 93.000 de unitati, cel mai bine comercializat model fiind Logan, cu 88.000 de bucati. Cea de-a doua pozitie in clasament a rerezentat, insa o schimbare importanta, ea revenind in 2005, pentru prima data unei marci din import, respectiv Ranault, care a depasit pe Daewoo, ocupant "traditional" al acestui loc. Pe pozitiile urmatoare s-au clasat, cu peste 100.000 unitati fiecare, Skoda si Volkswagen, urmate dePeugeot, Opel, Ford, Chevrolet si Fiat.
Alexandru Stroe
[email protected]
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro