Pagina de Internet a BRD s-a situat pe primul loc intr-un clasament al site-urilor web ale bancilor din Romania, rezultat in urma unei analize a companiei TreeWorks, prin care au fost urmarite modalitatile de utilizare a Internetului pentru promovarea unui banci si pentru comunicarea cu potentialii sau actualii clienti. Studiul a cuprins primele 15 banci din Romania, fiind excluse Eximbank si Citibank, cu o orientare minima pe retail, si inlocuite cu Finansbank si OTP Bank.
Criteriile de analiza utilizate au fost incadrate in patru mari categorii: Continut (oferta de produse si servicii disponibile online, documente, frecventa de actualizare, newsletter), promovare (aspect estetic, acoperire in publicatii de specialitate, rezultate in cautare, promovarea incrucisata), facilitati (e-banking, mobile-banking, e-commerce, RSS Feed, tutoriale informative, FAQ) si uzabilitate/accesibilitate (usurinta de gasi informatii pe site, accesabilitate pentru persoanele cu handicap, facilitati de navigare). Criteriul la care bancile au punctat cel mai bine este cel al continului, ceea ce indica, arata studiul, ca bancile din Romania sunt constiente de importanta pe care o are mediul online pentru facilitarea comunicarii cu clientii. De cealalta parte, cele mai mici punctaje au fost obtinute pentru facilitatile oferite.
Clasament paginilor de Internet ale bancilor
Banca | Continut | Promovare | Facilitati | Uzabilitate | Punctaj final | |
1 | BRD | 28,5 | 23 | 20 | 13 | 84,5 |
2 | Bancpost | 23,5 | 15 | 21 | 20 | 79,5 |
3 | BCR | 25 | 13 | 20 | 19,5 | 77,5 |
4 | OTP Bank | 20,5 | 14 | 18 | 23 | 75,5 |
5 | Banca Romaneasca | 16 | 21 | 14 | 22 | 73 |
6 | Finansbank | 21,5 | 18 | 15 | 17 | 71,5 |
7 | Raiffeisen Bank | 21,5 | 19 | 18 | 9 | 67,5 |
8 | HVB-Tiriac | 19,5 | 16 | 18 | 13 | 66,5 |
9 | Alpha Bank | 24,5 | 15 | 12 | 14 | 65,5 |
10 | UniCredit | 13,5 | 17 | 19 | 16 | 65,5 |
11 | Banca Transilvania | 21 | 17 | 12 | 15 | 65 |
12 | ABN Amro | 11 | 15 | 14 | 14 | 54 |
13 | CEC | 17,5 | 7 | 9 | 16 | 49,5 |
14 | Volksbank | 8,5 | 7 | 7 | 18 | 40,5 |
15 | ING Bank | 10,5 | 11 | 7 | 7 | 35,5 |
Potrivit studiului, site-ul BRD s-a diferentiat prin serviciile oferite (internet si mobile banking, e-commerce), existand posibilitatea de a le activa on-line si a le testa. De asemenea, pentru BRD au punctat designul placut, structura navigationala simpla, simulatoarele de rate, feedback-ul online oferit de specialisti, posibilitatea de a descarca formulare si o bunã vizibilitate pe siturile media specializate au reusit sa propulseze situl pe primul loc. Criteriul la care a inregistrat minusuri este cel al uzabilitatii.
Capitolul design-ul si aspectul estetic a fost cel la care site-ul Bancpost a obtinut un punctaj foarte mic. La celelalte categorii insa, BancPost castiga teren: ofera multã informatie, facilitati de comunicare, meniul are o raza larga, nefiind astfel nevoie de accesarea prea multor pagini pentru a ajunge la informaþia dorita. Serciviile online disponibile (Internet banking, e-commerce si mobile banking) si o buna expunere în motoarele de cautare aduc numarul maxim de puncte la aceste categorii, insa pagina pierde puncte la acoperire in publicatii si la accesibilitate pentru persoanele cu dizabilitati.
Ocupantul pozitiei a treia pe podium, BCR, sufera la acelasi capitol, design, la care se adauga o acoperire slaba in motoarele de cautare si un numar mic de pagini afisate, precum si lipsa unei astfel aplicatii interne. De asemenea, navigarea este greoaie. Site-ul BCR puncteaza insa cu volumul mare de informatii, formulare si acte care pot fi descarcate, dar si serviciile on-line.
Imagine de ansamblu asupra prezentei online a bancilor
Cele mai importante lipsuri remarcate de realizatorii analizei sunt designul fad al site-urilor bancilor, care ingreuneaza navigarea sau oboseste utilizatorul. De asemenea, lipsesc servicii specifice web-ului contemporan (Feed-uri RSS care sa anunte cursul valutar, dobanzile), harti de site si motoare de cautare interna, in timp ce serviciile online, precum cele de tranzactionare sau cele de instruire necesita imbunatatiri. In ceea ce priveste plusurile, studiul reflecta o acoperire satisfacatoare a institutiilor bancare in domeniul online din puncte de vedere informational. Accesul persoanelor fizice si al IMM-urilor la produsele si serviciile bancilor este facilitat de cantitatea de informatie si de posibilitatea da a obtine o parte dintre documentele necesare doar prin accesul online, mai arata analiza.
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro