Este bine cunoscut faptul ca Banca Transilvania isi doreste sa devina lider pe piata IMM-urilor, incercand sa-si adapteze produsele la nevoile acestora. Mai nou, banca a lansat un nou proiect, care ii ajuta pe intreprinzatorii mici si mijlocii sa aiba acces la finantarile in leasing. Proiectul prevede alinierea structurilor BT Lesing la structurile Bancii Transilvania si focalizarea activitatii pe intreprinderile mici si mijlocii. In acest context, leasingul dedicat acestui sector va consitui produsul motor al BT Leasing pentru abordarea micilor intreprinzatori, in vederea sustinerii afacerilor acestora.
Conform acestei strategii, BT Leasing va avea un nou mod de vanzare a produselor si serviciilor, in functie de diferitele segmente de clienti: abordare personalizata si cross-seling cu Banca Transilvania. Pentru a fi mai aproape de clienti, in cadrul BT Leasing va fi infiintat un departament de "client service". In acelasi timp, echipa de peste 400 de specialisti in IMM-uri ai Bancii Transilvania va pune la dispozitia micilor intreprinzatori si oferta BT Lesing.
Directorul adjunct al BT, Ionut Patrahau a declarat, in cadrul unei conferinte de presa ca noua strategie presupune reorientarea companiei BT Leasing, printr-un amplu proces de integrare cu structurile BT, astfel incat scopul sa fie dezvoltarea produselor de leasing dedicate IMM-urilor. “La jumatatea anului curent, BT Leasing avea o cota de piata de 1,33% dupa vanzari, in timp ce Banca Transilvania 5,2%. Prin lansarea noii strategii ne propunem sa umplem acest spatiu, astfel incat BT Leasing sa obtina cam acelasi segment de piata, tintind o cota de 4,5%. Obiectivul nostru este sa atingem in 3 ani o cota cumulata de 20% pe segmentul IMM-urilor”, a aratat Patrahau.
In vederea realizarii acestui obiectiv, BT Leasing a lansat un nou produs destinat IMM-urilor, "Leasing 1 ora fara avans". Produsul va fi disponibil la toate cele 410 unitati ale BT si va fi inclus in pachetul de oferte de creditare rapida al bancii, astfel incat cei interesati sa obtina finantare vor fi ofertati inclusiv cu acest produs. In opinia lui Patrahau, 96% dintre clientii IMM ai bancii ar putea fi interesati de noul produs, deoarece pana in prezent foarte putini clienti au avut acces la leasing. Banca are in prezent un portofoliu de 100.000 de clienti pe segmentul intreprinderilor mici si mijlocii. Costul anual al noului produs, care include dobanda si comisioanele, va fi de aproximativ 12-13%. Acesta este mai mic cu aproximativ 2 puncte procentuale decat in cazul creditelor pentru investitii, fiind o solutie viabila pentru intreprinzatorii mici si mijlocii, a precizat Patrahau.
La randul sau, directorul general adjunct al BT leasing, Gianina Cimpoies, a declarat ca acesta este primul produs de leasing cu acces rapid, fara avans, destinat IMM-urilor. Potentialii beneficari vor afla intr-o ora daca se incadreaza sau nu in cerintele companiei. Plafonul maxim de finantare este de 40.000 de euro, iar perioada de acordare este de pana la 48 de luni. Suma poate fi destinata achizitionarii oricarui mijloc fix care poate fi evaluat si asigurat pe toata durata contractului de leasing.
Potrivit directorului general al BT Lesing, Titus Nicoara, daca la inceput structura portofoliul companiei era orientata catre leasingul auto, in acest an situatia s-a schimbat. Astfel, in primele sase luni ale anului structura portofoliului BT Leasing era formata din echipamente in proportie de 83%, restul de 17% reprezentand finantari auto. In comparatie cu anul trecut, echipamentele reprezentau doar 24% din portofoliu, iar segmentul auto predomina, cu 76%. Motivul pentru care BT Lesing s-a reorientat catre echipamente este introducerea taxei de prima inmatriculare.
Valoarea bunurilor finantate ale BT Leasing in primele 9 luni ale anului curent s-a ridicat la 51,48 milioane euro, in crestere cu 64,4% fata de aceeasi perioada a anului 2006. De la inceputul lui 2007, BT Leasing a inregistrat un profit net in valoare de 5,41 milioane lei, de doua ori mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut, cand compania a obtinut un profit de 2,52 milioane lei. Potrivit directorului general adjunct al BT, in perioada 2007 – 2010, BT leasing va atrage 10.000 de clienti si va acorda finantari in valoare de 700.000 euro. “Pana la finele anului curent preconizam sa obtinem finantari de 77 milioane euro, iar anul viitor estimam o valoare a bunurilor finantate de aproximativ 125 milioane euro. In 2009 compania estimeaza ca va obtine finantari de 220 milioane euro, iar in 2010- 330 milioane euro”, a declarat Ionut Patrahau.
Ludmila Tcacenco
Web Design by Dow Media | Gazduire Web by SpeedHost.ro